وبلاگ سنگچول

وبلاگ سنگچول

وبلاگ سنگچول

وبلاگ سنگچول

وبلاگ سنگچول

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

مضرات و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی چیست

پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ب.ظ

مضرات و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی چیست

مضرات و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی چیست در سایت جسارت

در این از سایت جسارت به مصرف و خواص آلو زرد و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی و دیابت می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مضرات و خواص آلو زرد در بارداری و شیردهی چیست

آلو زرد در بارداری , خواص آلو زرد در بارداری , خوردن آلو زرد در بارداری

فواید آلو زرد در دوران شیردهی و بارداری

زایمان زودرسآلو زرد در بارداری خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب برای شما این فواید را همراه با توضیحات کامل تشریح کرده ایم.توجه داشته باشید که آلو زرد در تمام سال موجود نیست و فصل خاصی دارد بنابراین استفاده از ان محدود است و همواره باید به فصل وجود این میوه توجه کرد.زایمان زودرس می­تواند عوارض زیادی در بدن مادر و نوزاد زود متولد شده او ایجاد کند و حتی در برخی موارد هم ممکن است منجر به تولد نوزاد مرده شود. مصرف میوه آلو که حاوی مقدار بالایی از منیزیم است، می­تواند عضلات رحم مادر حامله را در برابر شل شدن محافظت نموده و به نوبه خود از بروز انقباضات زودرس رحمی و انجام زایمان زودرس در بدن او جلوگیری نماید.

خواص آلو زرد در بارداری زایمان زودرس

زایمان زودرس و تولد نوزادان زودتر از موعد طبیعی یکی از مهم ترین دغدغه ها و نگرانی های زوج ها به ویژه مادران جوانی است که در انتظار تولد فرزندشان به سر می برند چرا که تولد زودهنگام نوزاد و تکامل نیافتن اندام های او از جمله مهم ترین عوامل بروز این نگرانی است زیرا مقاومت و ایمنی بدن نوزاد را در برابر بیماری ها و عفونت های احتمالی به حداقل می رساند و در شرایطی خاص خطر مرگ را نیز برای نوزاد به همراه دارد.آلو حاوی مقدار خوبی از منیزیم است که می تواند عضلات را شل و جلوگیری از انقباضات زودرس کند و این دغدغه مادران جوان را از بین ببرد

خواص آلو زرد در بارداری به جذب آهن کمک میکند

برای افزایش سطح آهن مورد نیاز بدن باید از تغذیه خوب و مناسب برخوردار بود و از مکمل های مناسب استفاده کرد. برآورد شده است که ۹درصد از زنان و ۲ درصد از مردان دچار کم خونی ناشی از کمبود آهن هستند، قاعدگی در زنان که هر ماه رخ می دهد سبب می شود بیشتر دچار فقر آهن شوند. از دست دادن خون در دوران قاعدگی می تواند منجر به کم خونی شود.آلو حاوی ویتامین C است که برای جذب بهتر آهن حیاتی است.

خواص آلو زرد در بارداری جلوگیری از یبوست و هموروئید

دفع مزاج در همه افراد یکسان صورت نمی‌گیرد مثلا ممکن است فردی روزانه ۳ بار دفع مزاج داشته اما شخص دیگری در طول یک هفته ۳ بار قادر به این عمل باشد. حتی اگر گاهی اتفاق بیفتد که فردی به مدت ۲ تا ۳‌روز اجابت مزاج نداشته باشد، باز هم جای نگرانی نیست. یبوست چه عارضه‌ای است؟ یبوست نوعی عارضه است که در آن اجابت مزاج کمتر از ۳ بار در هفته روی می‌دهد.آلو سرشار از فیبر است، به هضم غذا و حرکت روده کمک میکند.

خواص آلو زرد در بارداری حذف استرس و خستگی

بسیاری از زنان از احساس خستگی در دوران بارداری شکایت دارند. علت دقیق برای آن است که هنوز شناخته شده نیست (2). علت هرچه باشد، نتیجه این است که این حس خوشایند نیست. اضافه کردن آلو به رژیم غذایی دوران بارداری ، یک راه بسیار خوبی برای به دست آوردن انرژی است، از آنجایی که آبو غنی از آنتی اکسیدان و پتاسیم است.

آلو زرد , خواص آلو زرد , آلو زرد و دیابت , آلو زرد و بارداری , کالری آلو زرد

خواص آلو زرد در بارداری افزایش سلامت استخوان

بارداری می تواند عوارض بسیار زیادی بر استخوان های شما داشته باشد به دلیل اینکه جنین نیاز به یک منبع سالم از کلسیم خود را ازشما تامین میکند. اولا مکمل های کلسیم خود را به صورت مرتب مصرف کنید، آلو حاوی ویتامین K است، که همراه با کلسیم و ویتامین D، استخوان های شما را سالم نگه میدارد

خواص آلو زرد در بارداری افزایش سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن مکانیسمی است که از بدن در برابر ویروس ها، باکتری ها و هر نوع عامل بیماری زای دیگری محافظت می کند. گاهی بنا به دلایلی مانند تغذیه نامناسب، استرس و یا عفونت ها، اختلالاتی در عملکرد این سیستم ایجاد می شود. بدون شک تضعیف و اختلال در عملکرد سیستم دفاعی بدن با ارسال علائمی همراه استآلو حاوی ویتامین C، که کمک می کند تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن، تقویت میکند.

خواص آلو زرد در بارداری جلوگیری از لخته شدن خون

لخته خون می تواند به علت شرایط مختلف و در قسمت های گوناگونی از بدن تشکیل شود. وقتی خون در یک جراحت مثل بریدگی، لخته می شود، مفید است، زیرا از خونریزی آن قسمت جلوگیری می کند. اما گاهی اوقات لخته خون در اندام های مهمی از بدن مانند مغز و ریه ها تشکیل می شود که مشکل زاست و نیاز به درمان پزشکی داردآلو حاوی دوز سالم از ویتامین K، که برای جلوگیری از لخته شدن خون مفید است.

خواص آلو زرد در بارداری کمک می کند تا مدیریت دیابت بارداری (GD)

دیابت بارداری به شرایطی گفته می‌شود که افزایش قند خون برای اولین بار، در طی دوران بارداری دیده شود. دیابت بارداری، تقریباً در ۴ درصد از بارداری‌ها بروز می‌کند. علت دقیق دیابت باردای مشخص نیست، ولی وجود برخی از سر نخ‌ها، در تشخیص زودرس این بیماری مؤثر است. با توجه به عوارضی که دیابت برای جنین و مادر باردار می‌تواند داشته باشد، پیشگیری و کنترل دیابت در طی دوران بارداری ضروری است.دیابت حاملگی یک بیماری بسیار شایع در اکثر زنان باردار است. آلو برای جلوگیری از دیابت بارداری بسیار مفید است.

به این نکته توجه داشته باشید که مصرف میوه هایی نظیر آلوزرد به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود عاملی دخیل در دل درد به ویژه در کودکان و نوزادان است، بنابراین تا حد ممکن این میوه ها را با پوست نخورید.به علت اینکه بیشتر این میوه ها آلوده به انواع سموم هستند، حتی نمی‌توان با شستشوی آنها مطمئن شد که این میوه ها تمیز هستند در نتیجه مصرف آلو و دیگر میوه های شبیه آن عامل مهمی در انتقال عفونت ویروسی به کودکان هستند.نوع خشک این میوه، در جای خشک و خنک یا در یخچال به‌ مدت ۶ ماه قابل نگهداری است و فواید به مراتب بیشتری از میوه خشک نشده دارد

خواص آلو زرد در بارداری

  • صفا زارع

عوارض قهوه سبز در بارداری

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۲۶ ق.ظ

عوارض قهوه سبز در بارداری

مضرات و عوارض قهوه سبز در بارداری و لاغری در قسمت مواد غذایی و تغذیه سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

عوارض قهوه سبز دانه “قهوه سبز” همان دانه های قهوه (میوه) هستند که هنوز بو داده نشده اند. فرآیند بودادن دانه های قهوه باعث کاهش مقدار ماده شیمیایی آن یعنی اسید کلروژنیک می شود. بنابراین، دانه های قهوه سبز نسبت به دانه های قهوه معمولی و بوداده، دارای سطح بالاتری از اسید کلروژنیک هستند. به نظر می رسد که اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز دارای مزایای سلامتی است.
فواید قهوه سبز برای کاهش وزن پس از آن که توسط دکتر Oz در سال 2012 ذکر شد، محبوبیت پیدا کرد. نمایش دکتر Oz آن را به عنوان «قهوه سبزی که فورا چربی را می سوزاند» اشاره کرد و ادعا کرد که با مصرف آن هیچ ورزش یا رژیم غذایی لازم نیست.
افراد چاق، دیابتی، دارای فشار خون بالا، مبتلا به بیماری آلزایمر و دارای عفونت های باکتریایی، قهوه سبز را می نوشند.

مضرات و عوارض قهوه سبز در بارداری و لاغری

عوارض قهوه سبز , عوارض قهوه سبز در شیردهی , عوارض قهوه سبز در لاغری , عوارض قهوه سبز در بارداری

قهوه سبز به نسبت قهوه معمولی کافئین کمتری دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم قهوه سبز در حدود ۲۰ درصد قهوه معمولی کافئین دارد. در نتیجه بسیاری از عوارض ناشی از کافئین در آن کمتر است. در عوض قهوه سبز دارای مقادیر فراوانی کلروژنیک اسید است.

قهوه سبز

جالب است بدانید که چربی سوز قوی بودن، کاهش اشتهای موثر، سریع الاثر و نتیجه ثابت شده، کاهش وزن باور نکردنی، انرژی دهنده در طول روز و بدون اثرات منفی. دانه قهوه سبز تاثیرگذارتر از دیگرمحصولات است. بیشترمحصولات موجود در بازار عصاره‌شان را از مواد دیگر شیمیایی می‌گیرند. این کار را برای کم کردن هزینه‌شان انجام می‌دهند اما تاثیر گذاری‌شان را نیز کاهش خواهد داد.یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می‌شود. مهم‌تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می‌شود این است که قهوه به‌دلیل دارا بودن کافئین، می‌تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم، چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به‌طور منطقی مصرف شود. به‌علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب‌انگیز نیست و نمی‌تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند و باید از آن انتظار معقول داشت

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

جالب است بدانید کلروژنیک اسید به عنوان یک آنتی‌اکسیدان در سیستم عصبی فعالیت می‌کند و عوامل ایجادکننده التهاب در سیستم عصبی را سرکوب می‌کند. این ماده به عنوان یک ملین در افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد.

 

عوارض قهوه سبز چگونه است

همانطور که گفته شد، دانه های قهوه سبز، دانه هایی از قهوه هستند که هنوز بو داده نشده اند.این دانه های قهوه حاوی مقدار بالایی از ماده شیمیایی اسید کلروژنیک است. تصور می شود که این ماده شیمیایی دارای مزایای سلامتی فراوانی باشد.
درمورد فشار خون بالا، باید گفت که این ماده می تواند رگهای خونی را تحت تاثیر قرار دهد به طوری که فشار خون کاهش می یابد. برای کاهش وزن، تصور می شود که اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز، بر چگونگی متعادل کردن قند خون و سوخت و ساز بدن تاثیر می گذارد.

  • صفا زارع

راه های ساده درمان بواسیر بدون عمل و جراحی و خونریزی

دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۳۲ ق.ظ

راه های ساده درمان بواسیر بدون عمل و جراحی و خونریزی

درمان بواسیر بدون عمل ,درمان بواسیر بدون عمل جراحی,درمان بواسیر بدون عمل,درمان بواسیر بدون عمل جراحی,روش درمان بواسیر بدون عمل جراحی,درمان قطعی بواسیر بدون عمل,آیا بواسیر بدون عمل درمان میشود,راههای درمان بواسیر بدون عمل جراحی,درمان بواسیر خارجی بدون عمل جراحی,درمان بیرون زدگی بواسیر بدون عمل,درمان هموروئید بدون عمل جراحی,درمان بواسیر بدون نیاز به عمل جراحی

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

آشنایی با راه های ساده درمان بواسیر بدون عمل و جراحی و خونریزی در سایت جسارت.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد راه های ساده درمان بواسیر بدون عمل و جراحی و خونریزی صحبت کنیم .اگر شما دنبال درمان بواسیر بدون عمل جراحی هستید ممکن است ایت مطلب برا شما کار امد باشد.

در قدیم جراحی بواسیر به روش های سنتی صورت می گرفت که این روش بسیار دردناک بود و فرد بیمار میبایست تحت بیهوشی کامل قرار میگرفت و بعد از عمل باید حداقل چند ​روز در بیمارستان بستری میشد و چند روزی را هم در خانه باید استراحت مطلق میکرد.برای همین اکثر افرادی که در گذشته جراحی بواسیر انجام داده اند به عنوان یک خاطره تلخ از آن موقع یاد میکنند اما امروزه با پیشرفت تکنلوژی وپ یدایش دستگاههای لیزر درمان بواسیر به عنوان یک شیوه مدرن درمانی که این روزها بسیار مورد استقبال و رضایت بیماران قرار گرفته است به صورت یک عمل سرپایی با بی حسی موضعی بدون نیاز به بیهوشی و بدون درد و خون ریزی در کمتر از یک ساعت قابل درمان است در این شیوه به هیچ نحوی ازبرش جراحی استفاده نمی شود. و فرد بیمار بعد از عمل میتواند بلافاصله به محل کار و یا زندگی روزمره خود برگردد بدون اینکه نیاز به بستری شدن و استراحت مطلق داشته باشد

درمان بواسیر بدون عمل

همانطور که می دانید بواسیر (هموروئید) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقعد است که با عمل جراحی قابل درمان است اما برای درمان سنتی بواسیر هم روش‌های زیادی وجود دارد.  اگرچه امروزه با وجود پیشرفت‌های زیاد در دانش پزشکی بسیاری از بیماری‌ها قابل درمان است اما هنوز هم درمان‌های سنتی و خانگی برای کنترل و بهبود بیماری‌ها از جایگاه نسبتا خوبی در بین مردم برخوردار است. شاید شما هم آشنایی مختصری با بیماری بواسیر داشته باشید. این بیماری مقعد انسان را مورد هجوم قرار می‌دهد و اگرچه با عمل جراحی به راحتی قابل درمان است اما برای کسانی که تمایلی به جراحی ندارند هم روش‌های طبیعی و خانگی برای درمان بواسیر وجود دارد که در این مقاله آهنا را برای شما بازگو می کنیم

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

روش درمان بواسیر با لیزر درمانی یا تاباندن اشعه لیزرکم توان (IRC) از این روش برای بواسیر های درجه 1و 2 استفاده میشود و هنوز بواسیر به مرحله وخیم و عارضه دار نرسیده است این گونه لیزرها دارای ابزار ویژه ای هستند که داخل ناحیه مقعد میشوند و به جهت های گوناگون آن ناحیه تابیده می گردد در این شیوه پروب لیزر روی بواسیر درونی قرار می گیرد. اشعه مادون قرمز تابیده می شود و محل تابش به رنگ سفید در می آید، این طول موج بوسیله هموگلوبین جذب زیادی صورت می دهد و سبب انعقاد بافت های درون ​بواسیر می گردد. ​بواسیر بعد از سپری شدن چند روز تقلیل می یابد و رفته رفته ناپدید می گردد. این شیوه احتیاجی به بیهوشی و حتی بی حسی نداشته و تنها به منظور همورویید یا بواسیر داخلی کارآمد می باشد.که سبب کم شدن نشانه های بواسیر می گردد.استفاده از لیزر باعث می گردد درد پایین بیاید و همچنین اندازه بواسیر را نیز کوچک تر گردد. از این گونه لیزر نبایست در درمان بواسیر یا بواسیر های وخیم و حاد استفاده شود

درمان بواسیر بدون عمل جراحی

به طور علمی بواسیر عبارت است از سیاهرگ‌های گشادشده در راست روده یا مقعد.  بواسیر ممکن است در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی) یا در مدخل مقعد (بواسیر خارجی) واقع شده باشد. همچنین بواسیر ممکن است سال‌ها وجود داشته باشد اما تنها با وقوع خونریزی بدان پی برده شود.  در ایران افراد زیادی مبتلا به هموروئید یا بواسیر هستند. اغلب افراد مبتلا به بواسیر محدوده سنی بین ۴۵ تا ۶۵ سال دارند و اصولا این مشکل زمانی بوجود می آید  که رگ‌های درون مقعد متورم و ملتهب می‌شوند. تعدادی از عواملی که باعث ایجاد این مشکل می‌شوند عبارتند از: جاذبه، سابقه خانوادگی، یبوست، یک رژیم غذایی کم فیبر، بلند کردن اجسام سنگین، چاقی، آلرژی غذایی، عدم فعالیت فیزیکی، بارداری و نشستن یا ایستادن طولانی مدت در جایی

بیشتر بخوانید :

ورم روده نشانه چیست

نارنج و خواص آن

ورم معده و تنگی نفس

سرفه کودکان زیر دو سال

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

روش درمان بواسیر با استفاده از فیبر لیزرشیرین کیج و رادیال در این شیوه از فیبر دیود بهره می گیرند، به این حالت که فیبری که دارای اشعه میباشد را وارد پا که هموروئید یا بواسیر می شود و اشعه به آن تابیده می ش ود بافت های درون همورویید یا بواسیر لخته می بندند و پاکه هموروئید نابود می شود.این گونه لیزر برای بواسیر های درجه 2 و 3 استفاده میشود و تایید شده است

درمان بواسیر بدون عمل

به طور کلی برخی از علایم رایج بواسیر عبارتند از: لخته شدن خون – توده اطراف مقعد – خونریزی در هنگام دفع مدفوع – سوزش در نزدیکی ناحیه مقعد – تمایل به دفع مدفوع حتی وقتی که هیچ مدفوعی وجود ندارد . توجه: اگر بیماری بواسیر برای مدت طولانی بررسی نشود و مورد درمان قرار نگیرد می‌تواند منجر به عوارضی مانند خونریزی مزمن، مرگ بافت‌ها و حتی سرطان مقعد و روده بزرگ شود. خوشبختانه درمان بواسیر سخت نبوده و با استفاده از مواد طبیعی و ساده علائم آن بهبود پیدا خواهد کرد.

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

درمان بواسیر با لیزر پرتوان دی اکسید کربن- co2 با این گونه لیزر همه گونه های بواسیر را میتوان درمان کرد. این لیزر پر قدرت است و با بهره گیری از آن می توان پاکه بواسیر را به صورت کامل از بین برد. در حقیقت این لیزر عمل چاقوی جراحی را می کند و بیماری را به صورت کامل درمان می نماید. 

درمان بواسیر بدون عمل جراحی

به جهت درمان بواسیر ناحیه عفونی را به مدت ۱۵ دقیقه، هر روز سه بار،  محل رادر آب گرم خیس کنید. با حوله نرم و یا سشوار، آرام خشک کنید. تورم و خارش را با کیسه‌های یخ کاهش دهید. اگر این کار جواب نداد، شاید کیسه های آب داغ جواب بدهند. سرکه سیب تورم و خارش ناشی از بواسیر داخلی و بیرونی را کاهش می‌دهد. بهتر است از سرکه سیب خالص و غیر پاستوریزه استفاده کنید، چرا که قوی‌تر هستند. در بواسیر بیرونی، ابتدا ناحیه عفونی را به آرامی تمیز کنید. کمی از سرکه سیب را به پارچه کتان بمالید و روی ناحیه بمالید. شاید اول کار احساس سوزش شدیدی داشته باشید که پس از مدتی رفع می‌گردد. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا تورم کاهش پیدا کند. در بواسیر داخلی، یک قاشق چایخوری سرکه را قورت داده و روی آن یک لیوان آب بخورید. حداقل دو بار این کار را انجام دهید. حتما بعد از خوردن سرکه آب بخورید تا اسید معده متعادل شود. می‌توانید کمی عسل اضافه کنید تا طعم سرکه را بتوانید تحمل کنید. یکی از روش‌های درمان بواسیر آب است. زیاد آب بخورید. حداقل روزی ۶ لیوان آب بخورید. الکل تاثیری منفی دارد. اگر از مکمل استفاده می‌کنید، حداقل ۸ لیوان آب بخورید. در فصول گرم، لباس تنگ نپوشید. لباس تنگ باعث تعریق شده و خارش و التهاب را سبب می‌شود. پارچه‌های نایلونی، از آنجایی که عرق کردن را زیاد می‌کنند، برای پوست ضرر دارند.

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

درمان بواسیر با رابربند یکی دیگر ازروشهای بدون جراحی میباشد این شیوه درمانی برای بواسیرهای نوع 2 و 3 انجام می شود و نیازی به بیهوشی نیست و به صورت سرپایی درکمتر از 1ساعت قابل درمان است .در این شیوه از درمان بواسیر به وسیله ابزاری یکبار مصرف حلقه ای لاستیکی را به دور بالای ​بواسیر می اندازیم و این کار رفته رفته باعث می شود خون رسانی به بالشتک همورئید یا بواسیر قطع گردد و با گذشت 5 تا 10 روز بالشتک بواسیر سیاه شده و خود به خود می افتد استفاده از این روش بسیار مورد رضایت بیماران میباشد

روش درمان بواسیر بدون عمل جراحی

راه درمان بواسیر به وسیله طب سنتی : یخ اولین درمان خانگی بسیار موثر بواسیر یخ می‌باشد. یخ کمک می‌کند که رگ‌های خونی منقبض شده و تورم کاهش پیدا کند و درد شما بلافاصله تسکین یابد. به این منظور یک بسته یخ یا یک تکه یخ پیچیده شده در پارچه را مستقیما به مدت ۱۰ دقیقه روی محل آسیب دیده قرار دهید. این کار را سه بار در روز و به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید.

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

درمان بواسیر به روش فریز کردن یا کرایو سرجری این شیوه درمانی هم بدون جراحی میباشد در این شیوه بالشتکهای بواسیر را از طریق co2 و یا N2 منجمد می کند و باعث یخ زدگی و فروکاسته شدن همورئید می گردد. این شیوه درمانی تا حدودی بی عارضه می باشد و در مطب پزشک بدون بیهوشی به حالت سرپایی انجام می شود.لازم به ذکر است همانطور که حرارت منجر به سوختگی می گردد سرمای زیاد نیز منجر به سوختگی و از بین رفتن ​بواسیر میگردد.از این روش برای سرعت بخشیدن به از بین بردن بواسیر در درمان بواسیر با رابربند هم میتوان بهره گرفت. 

درمان قطعی بواسیر بدون عمل

درمان بواسیر خارجی و داخلی با گیاهان دارویی : آلوئه ورا یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان بواسیر آلوئه ورا می‌باشد. خواص ضد التهابی و درمانی آلوئه ورا به کاهش تحریک و سوزش بواسیر کمک می‌کند. آلوئه ورا می‌تواند برای درمان هر دو نوع بواسیر داخلی و خارجی کارساز باشد. برای درمان بواسیر خارجی مقدار کمی ژل آلوئه ورا را به مقعدتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید. این درمان ساده درد و سوزش مقعد را تسکین می‌دهد.  برای درمان خارجی بواسیر، برگ آلوئه ورا را به صورت نواری برش داده و قسمت‌های خار مانند آن را ببرید. سپس این قطعات برش داده شده را منجمد نمایید. نوارهای آلوئه ورای سرد و منجمد شده را برای درمان بواسیرهای دردناک استفاده نمایید تا درد، سوزش و خارش شما برطرف گردد.

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

درمان بواسیر به روش اسکلروتراپی در این شیوه درمانی محلول اسکلروزان منجر به چسبندگی جدار سیاهرگها به هم می شود و همورئید خشک و فروکش می کند. این درمان برای همورئید های درجه 1 درجه 2 و درجه 3 مناسب تر است. در این شیوه از درمان بواسیر که در مطب به طور سرپایی عمل می گردد مقدار 1 الی 3 میلی متر محلول اسکلروزان (غالبا فنل در روغن زیتون) به قسمت زیر مخاط هر کدام از بالشتکهای همورئید تزریق می گردد. 

آیا بواسیر بدون عمل درمان میشود

آبلیمو حاوی مواد مغذی متنوعی می‌باشد که با تقویت مویرگ‌ها و دیواره رگ‌های خونی می‌تواند منجر به بهبودی و تسریع روند درمان بواسیر شود. برای این کار یک تکه پنبه را به آبلیموی تازه آغشته نموده بر روی مقعد خود قرار دهید. در ابتدا مقداری احساس درد و سوزش وجود دارد اما خیلی زود درد شما برطرف خواهد شد. راه دیگر این است که نیمی از لیمو را در داخل یک فنجان شیر داغ ریخته و آن را بنوشید. این کار را هر ۳ ساعت یکبار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. همچنین می‌توانید آبلیمو، آب زنجبیل، آب نعناع و عسل (هر کدام نصف قاشق چایخوری) را با هم ترکیب نموده و روزی یک بار از آن بنوشید.

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

درمان بواسیر با داپلر این شیوه درمانی آسان و بدون عارضه در ​بواسیر دارد و نیازی به بیهوشی و بستری شدن مبتلایان نیست. این شیوه تورم همورئید را کم می کند و همورئید چروکیده و نشانه های آن را از بین می برد. شیوه های روش درمان همورئید با داپلر که در سال 1995 برای نخستین مرتبه ارائه شد خیلی مورد توجه جامعه پزشکی قرار گرفت. این شیوه دگرگونی بنیادی ای در درمان آسان و بدون عارضه بواسیر و بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن مبتلایان به بیماری همورئید فراهم کرد. 

راههای درمان بواسیر بدون عمل جراحی

 روغن بادام که دارای خواص نرم‌کنندگی و میزان جذب بافتی بالا می‌باشد برای درمان بواسیر خارجی مفید است. مقداری پنبه را به روغن بادام خالص آغشته نموده و بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. روغن بادام با مرطوب کردن و رفع التهاب مقعد سوزش و خارش این ناحیه را برطرف می‌نماید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید.

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

درمان بواسیر به روش ترکیبی همانطور که بیماران مبتلا به همورئید درجه های مختلفی از همورئید را دارا هستند و هر بیمار یک میزان مشخصی از پیشرفت بیماری از درجه یک تا چهار را می تواند بگیرد، در خیلی از موردها در یک بیمار هر چهار قسمت درجه های مختلف بیماری بواسیر را می توان در اطراف رکتوم را دید که روند تشخیص درمان ترکیبی بیماری را ضروری می سازد. پس از انجام آنوسکپی در یک فرد بیمار می توان برای بخش هایی که بیماری در آنجا کمتر پیشرفت داشته از درمانcoagulation) ،IR) انعقادی و یا در ناحیه های درجه II از رابر باند بهره برد و از محل های با پرولاپس وافتادگی مخاطی و پیشرفت زیاد پاکه های همورئیدی از درمان همزمان با جراحی الکتروکوتری و جراحی لیزری بهره گرفت و یا در باره یک فرد بیمار با همورئید پیشرفته بعد از استپلر از درمان ترکیبی تکمیلی با لیزرIRC کمک گرفت. برتری های درمان بواسیر به صورت ترکیبی :  1-پیشگیری از عارضه های احتمالی به خاظر انجام حداقل عمل جراحی مورد نیاز بر روی بیمار  2- امکان عمل اقدامات مداخله ای وسیع تر بدون بالا بردن خطر عارضه ها  3- به حداقل رساندن درد بیمار  4-امکان عمل درمان های ساده تر به طور دراز مدت در بیمارانی که امکان برطرف کردن علت های زمینه ای (مانند یبوست) برای آنها مهیا نمی باشد و پیش بینی می گردد به صورت ناخواسته بیماری دراز مدتی خواهند داشت پس نبایست از ابتدا درمان حاد و گسترده برای آنها صورت پذیرد.  5- هزینه درمانی حداقل در مطب این جانب امکان بهره گیری از همه شیوه های مطرح روز موجود بوده و برای هر بیمار و برای هر وضعیت از بیماری، درمانی درخور و متناسب انجام می شود. 

درمان بواسیر خارجی بدون عمل جراحی

 هنگامی که مبتلا به بواسیر داخلی یا خارجی می‌شوید مصرف آب خود را افزایش دهید. سعی کنید روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. مصرف آب کافی کمک می‌کند که سیستم داخلی شما تمیز شده و کل بدنتان آبدار شود. آب دفع مدفوع را تسهیل نموده و مدفوع را نرم تر نموده و خروج آن را ساده تر می‌نماید. هنگامی که شما به اندازه کافی آب و سایر مایعات را مصرف نکنید روند خروج مواد زاید از بدنتان کند شده و احتمال تجمع مدفوع در روده‌ها بیشتر می‌شود. نتیجه نهایی مدفوع سفت‌تر خواهد بود که می‌تواند مشکل بواسیر را بدتر کند.

درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی , درمان بواسیر بدون عمل , درمان بواسیر بدون عمل جراحی

 طول مدت علایم:  اگر خونریزی و درد به طور معمول پس از دو تا سه روز حل و فصل نشود. اگر این علائم طولانی تر از یک هفته شد به پزشک مراجعه کنید  خونریزی از بواسیر معمولاً تنها با حرکات روده رخ می دهد. اگر شما در حال تجربه خونریزی مقعدی در هر زمان دیگر هستید به پزشک مراجعه کنید . تغییرات در علائم شما می تواند به معنای بدتر شدن وضعیت شما باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که مشکل دیگری وجود دارد. اگر خونریزی از روشن به قرمز تیره تغییر کرد با دکتر خود در اسرع وقت تماس بگیرید.

درمان بیرون زدگی بواسیر بدون عمل

 روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بوده و بیشتر برای درمان بواسیر خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن خاصیت ارتجاعی رگ‌های خونی را افزایش داده و و بدین ترتیب به کاهش التهاب و کوچک کردن اندازه رگ‌های خونی متورم در مجرای مقعد کمک خواهد کرد. بنابراین روزانه یک قاشق غذاخوری زیتون مصرف نمایید. روغن زیتون به کاهش التهاب کمک نموده و چربی‌های غیراشباع آن عملکرد سیستم دفع مدفوع را بهبود می‌بخشد. آب مقداری برگ آلو را گرفته و آن را به روغن زیتون اضافه کنید. این ترکیب را برای درمان بواسیرتان استفاده نمایید. این ترکیب درد و تورم را در شما بهبود خواهد بخشید.

درمان بواسیر بدون عمل

بیشتر بخوانید :

اسهال در بارداری

اسهال و استفراغ در کودکان

زردچوبه در دوران بارداری

خواص زردچوبه تازه

  • صفا زارع