وبلاگ سنگچول

وبلاگ سنگچول

وبلاگ سنگچول

وبلاگ سنگچول

وبلاگ سنگچول

چند توصیه برای داشتن سلامت در سالمندی

جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵ ب.ظ

 

 

 

چند توصیه برای داشتن سلامت در سالمندی

ورزش پا عضلات سالمندان

با افزایش سن مشکلات مربوط به سلامت نیز افزایش می‌یابد و از همین رو توجه به سلامت فردی و رعایت نکات بهداشتی در سنین بالا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش ایسنا، رعایت نکاتی از جمله تغذیه سالم، اجتناب از اشتباهات متداول در داروها، مدیریت بیماری‌های مختلف، انجام به موقع چکاپ‌ها و غربالگری‌های توصیه شده و داشتن فعالیت فیزیکی با افزایش سن ضروری است.

در ادامه چند نکته به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا آورده شده است که رعایت آن‌ها برای داشتن سلامت مطلوب در سنین بالا توصیه شده است:

۱) پیروی از رژیم غذایی سالم:

تغذیه مناسب و ایمنی مواد غذایی مصرفی به ویژه برای سالمندان بسیار مهم است. با افزایش سن احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذا و مسمومیت غذایی نیز افزایش می‌یابد. هم‌چنین باید توجه داشت که در این سنین  رژیم غذایی سالم و متعادل باشد. بهتر است سالمندان برای داشتن رژیم غذایی مناسب با شرایط سلامت خود با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنند.

۲) توجه به نحوه مصرف داروها و اجتناب از اشتباهات رایج دارویی:

داروها می‌توانند مشکلات سلامتی را درمان کرده و به شما کمک کنند زندگی طولانی و سالم‌تری داشته باشید اما در صورت استفاده نادرست، داروها هم‌چنین می‌توانند باعث ایجاد مشکلات سلامتی جدی شوند. توجه داشته باشید تا از پزشک متخصص نحوه دقیق و صحیح مصرف داروها را پرسیده و از مصرف خودسرانه هر گونه دارو جداََ خودداری کنید. در صورت استفاده از داروهای بدون نسخه نیز از منابع معتبر آن‌ها را تهیه کرده و از میزان و نحوه درست مصرف آن مطلع شوید.

۳) کنترل و مدیریت وضعیت بیماری‌ها:

همکاری با پزشکان و مراقبان برای مدیریت مشکلات مختلف سلامتی مانند دیابت، پوکی استخوان و فشار خون بالا در سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. سالمندان هم‌چنین بهتر است در مورد داروها و دستگاه‌های مورد استفاده در درمان مشکلات سلامت خود اطلاعات کافی کسب کنند.

۴) توجه به غربالگری‌ها و چکاپ‌ها:

غربالگری سلامت یک روش مهم برای کمک به تشخیص مشکلات بهداشتی و بیماری‌ها است که گاهی اوقات قبل از بروز علائم منجر به تشخیص می‌شود. سالمندان باید از متخصصان درمورد چکاپ‌ها و غربالگری‌های مورد نیاز خود و فواصل توصیه شده بین آن‌ها اطلاعات کافی را کسب کنند. 

۵) فعالیت فیزیکی:

ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند به شما در تقویت قوای جسمانی و هم‌چنین داشتن اندامی متناسب‌تر کمک کنند. لازم نیست برای ورزش لزوماََ به یک سالن ورزشی بروید. می‌توانید با کارشناسان و متخصصانی که تحت نظر آن‌ها هستید، در مورد راه‌های ایمن برای داشتن فعالیت‌های فیزیکی مشورت کنید. 

انتهای پیام

 

 

 

  • صفا زارع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی